Atatürk ilke ve devrimleri temelinde çağdaş ,laik, demokratik eğitim sunmak, değişip gelişen bilgi dünyasına ayak uydurabilmek için ,bir örgüt kültürü içinde sürekli öğrenilebilen bireyler yetiştirmek. Bireyleri heyecanlı ,dinamik ve uyumlu kılan ortamlar oluşturarak örgüt motivasyonunu sürekli arttırmak. Çağdaş bilimsel kurumlarla , sivil toplum örgütleri ile işbirliği yaparak , öğrencilerin bilgi beceri ve yetenekleri doğrultusunda gelişmeleri sağlamak. Türk Ulusunu çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapma amacına ulaşmak için Fatmagül Özpınar İlkokulu olarak üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmektir.
|
VİZYONUMUZ
Hedefimiz Türk vatandaşlarının ve Türk Toplumunun refah ve mutluluğunu arttırmak; ulusal birlik ve bütünlük içinde ,Türk Ulusunu çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapma amacına ulaşmak için Fatmagül Özpınar İlkokulu olarak üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmektir.
|
TEMEL DEĞERLERİMİZ· Fırsat eşitliği, · Örnek olma, · Farklılıklara saygı, · Kaliteli hizmet, · Adil olma ve takdir etme, · Sorumluluk bilinci, · Etkili iletişim, · Bilgi ve uzmanlığa saygı, · Yenilikçilik, · Şeffaflık ve güvenilirlik · Planlı Çalışma · Bilgi Paylaşımı · İşbirliği · Ulaşılabilirlik · Ekip çalışması
|
AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER
Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.
Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.
Stratejik Hedef 1.1.Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
||
PG.1.1.1 |
Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) |
80 |
85 |
90 |
90 |
95 |
100 |
PG.1.1.2 |
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul) |
98,3 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
PG.1.1.3. |
Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) |
85 |
90 |
95 |
100 |
100 |
100 |
PG.1.1.4. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) |
0,77 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
0,20 |
PG.1.1.5 |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
PG.1.1.6 |
Şartları elverişsiz öğrencilere beslenme ve araç gereç yardımı yapılan öğrenci oranı (%) |
0,50 |
1 |
1,5 |
2,5 |
3 |
3,5 |
PG.1.1.7 |
Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin uyumunun sağlanmasına yönelik öğretmen eğitimlerine katılan okul öncesi öğretmeni oranı(%) |
50 |
75 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. |
Okul Yönetimi |
01 Eylül-20 Eylül |
1.1.2 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır. |
Müdür Yardımcısı Mehmet YÖRÜK |
01 Eylül-30 Eylül |
1.1.3 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. |
Rehberlik Servisi |
Her ayın son haftası |
1.1.4 |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır. |
Müdür Yardımcısı Mehmet YÖRÜK |
Mayıs 2019-2023 |
1.1.5 |
Şartları elverişsiz öğrencilere beslenme ve araç gereç yardımı yapılan öğrenci sayısı arttırılacaktır. |
Okul Aile Birliği |
Eylül 2019-2023 |
1.1.6 |
Okula yeni başlayan öğrencilere oryantasyon eğitimi verilecektir |
Rehberlik Servisi |
Eylül 2019-2023 |
1.1.7 |
Okul öncesi öğretmenlerinin Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin uyumunun sağlanmasına yönelik öğretmen eğitimlerine katılmaları sağlanacaktır. |
Okul İdaresi |
2019-2020 Eğitim Öğretim yılı |